Nye forældre

Når I har fået tilbudt og accepteret en plads i Nabohuset, bliver I kontaktet af en pædagog fra den stue, som jeres barn skal gå på. Her aftaler vi en dag for opstart. Det er også muligt at komme på besøg inden, hvis I ønsker dette.

Vi anbefaler, at I sætter 14 dage af til indkøring, og at barnet får nogle korte dage til at starte med. Der er stor forskel på børn og hvor hurtigt, de falder til, og derfor tager vi altid udgangspunkt i det enkelte barns behov og er i løbende dialog med jer under indkøringen.

Barnets første dag er en besøgsdag, hvor I er her kort tid, og hvor vi samtidig fortæller lidt om, hvem vi er, og vi taler om jer og jeres barn. Vi vender madvaner, sovevaner, særlige hensyn osv. På den måde har vi de bedste forudsætninger for at give barnet en tryg start.

Herefter er barnet her gradvist i længere og længere tid. Her er vi i daglig dialog med jer om jeres barns behov, og vi aftaler derfor også længden på dagene fra dag til dag, så indkøringen bliver i barnets tempo.

Indenfor de første tre måneder af jeres barns vuggestueliv indkalder vi jer til en statussamtale, hvor vi taler om, hvordan det går, og om jeres barn er faldet godt til.